Här har vi samlat vanliga frågor och svar. Hittar du inte svaret på din fråga kan du alltid kontakta oss så hjälper vi dig.
1. Q. Vart ligger NSG Sweden AB?
A. Vårt adress är Västberga allé 36b.
2. Q. Om jag vill sälja eller köpa guld hur ska jag kontakta er?
A. Vi köper eller säljer inte ädelmetaller till privatpersoner. Besök gärna Guldalliansens hemsida för att hitta en guldsmed nära dig som kan hjälpa dig med det. Vill du däremot investera i guld besök vår hemsida www.nsginvest.se.
3. Q. Hur kan jag få min beställning?
A. Vi skickar normalt din försändelse inom 1-3 arbetsdagar från att du har lagt ordern i webbshoppen. Beroende på innehåll, vikt, storlek och destination väljer vi det fraktsätt och fraktbolag som vi bedömer lämpar sig bäst.
Du kan som företagskund även välja att hämta upp dina varor på Västberga allé 36B, 4 tr. Ange detta i kassan med Hämta hos NSG när du lägger din beställning. Vi behandlar din order omgående och skickar ett sms när den är redo för upphämtning.
4. Q. Hur mycket kostar frakten?
A. Fraktkostnaden räknas ut när ditt paket lämnar vårt lager och läggs således på din order vid faktureringen. Vi tillämpar följande fraktkostnader för beställningar i webbshoppen:
0-1 kg 95:-
1-2 kg 145:-
2-5 kg 200:-
5-10 kg 260:-
10-15 kg 300:-
+15 kg - kontakta oss för pris
Kemikaliepaket +50:-
Vänligen kontakta oss för information om frakt till utlandet.
5. Q. Hur kan jag returnera en vara?
A. Skulle du vilja returnera en vara, ta kontakt med oss innan du skickar tillbaka den. Blanketten du kommer behöva fylla i vid returen, hittar du här.
6. Q. Varför fick jag inte alla varor jag beställde?
A. De flesta produkterna i webbshoppen är lagervaror och levereras omgående. Vissa produkter kan dock bli restade. Då står det i orderbekräftelsen om någon produkt inte finns på lager. I mejlet där du får orderbekräftelse noterar vi om en vara inte finns på lager, meddela oss då om du önskar att vi restnoterar artikeln eller om du vill beställa vid annat tillfälle.
7. Q. Hur kan jag betala som kund hos er?
A. Företagskunder betalar mot faktura enligt gällande offert (avseende metallpriser) och avtal gällande betalvillkor. I vissa fall behöver du betala i förskott. Instruktioner för förskotts- betalning mejlas tillsammans med fakturan.
8. Q. Hur gör jag om jag vill betala med metallen jag har på kontot?
A. Om du har metall på kontot hos NSG finns valmöjligheten att använda den som delbetalning av ditt köp när du köper ädelmetalls produkter. Metallen dras från kontot vid fakturering och det som är kvar att betala blir då tillverkningskostnaden. Önskar du behålla metallen på ditt konto avmarkerar du rutan vid betalning, då blir du fakturerad för både metall- och formkostnad.
9. Q. Vart ser jag saldot på mitt metallkonto?
A. I dagsläget kan du som kund inte se ditt metallkontosaldo någonstans. Du är välkommen att ringa eller mejla oss så hjälper vi dig.
10. Q. Varför blir priser annorlunda på fakturan gentemot det som visades i webbshoppen?
A. Ädelmetallpriserna som visas i webbshoppen är baserade på indikationskursen som fastställs kl 08.00 varje morgon. Dina varor prissätts sedan baserat på dagens gällande auctionpris, förut kallat fixpris, den dag vi skickar varorna till dig.
Priset kan därför variera även om vi skickar samma dag som beställningen är lagd. Tänk även på att varor som måttbeställs måste klippas till och vägas, vilket medför att vikten normalt sätt ändras och produkterna väger normalt något mer efter tillklippning än den beräknade vikten. Klippkostnad kan tillkomma beroende på produkt och mängd. Vidare räknar vi ut ditt pris efter den offert som gäller för ditt företag. Kontakta oss innan du beställer om du vill veta pris för detta innan vi behandlar din order.
11. Q. Kan jag använda min rabattkod på alla varor i webbshoppen?
A. Eventuell rabatt vid kampanjer och erbjudanden gäller endast formpriser på de produkter som innehåller ädelmetaller.